Upload Image…

רוצה עור זוהר, צעיר, רך ולח יותר? זה ממש כאן. חומצה היאלורונית היא המפתח לעור בריא וזוהר יותר, בלי קמטוטים, קווים וכתמים…אפשר למצוא אותה בכל דבר, החל מסרום, קרמים ועד מסכות ואפילו להזרקות – אבל מה זה בדיוק? ומה הכי כדאי לקנות? ריכזנו לך כאן את המאמרים הכי שווים עם כל הדרכים לשלב חומצה היאלורנית בשגרת הטיפוח שלך. שנתחיל?

 

 

מה זה בדיוק חומצה היאלורונית ועל מה כל הבאז?

אז למקרה שלא ידעתן, חומצה היאלורונית היא מולקולה גדולה המיוצרת בגוף באופן טבעי.
למעשה, כמעט מחצית מהחומצה ההיאלורונית של הגוף נמצאת בעור! אך ניתן למצוא אותה גם בעצמות, סחוס, גידים, רצועות ושפתיים, כן כן, היא כבר נמצאת בתוף הגוף שלך. היא יכולה להחזיק פי 1000 ממשקלה במים – כך למעשה היא שומרת על לחות העור והמפרקים. נשמע מושלם, אז למה בעצם אנחנו צריכים להתעסק עם חומצה היאלרונית אם היא נמאת כבר בגוף שלנו? ובכן, החדשות הפחות משמחות, זה שככל שאנחנו מזדקנים, רמות החומצה ההיאלורונית הטבעיות שלהם מתחילות לרדת. וזו בדיוק הסיבה שאנשים ובעיקר נשים פונות למוצרי טיפוח המכילים את החומצה לקבלת חיזוק נוסף. 
ואם אתן קוראות את זה בדיוק לפני שהחורף מגיע והיובש שמגיע איתו (תודה לתנורים!) עכשיו זה עוד יותר זמן טוב ללמוד על אחד המרכיבים הכי לחים בקוסמטיקה. המשיכי לקרוא כדי לקבל טיפים מהמומחים שלנו וכמובן כדי להכיר את המוצרים הטובים ביותר בשוק. 
 
מדוע היא נקראת חומצה אם היא אינה מקלפת את העור?
אל תתנו לשם להטעות אתכם. למרות שיש שם  'חומצה', חומצה היאלורונית היא ההפך הגמור מחומצות גליקוליות, לקטיות וסליציליות, ולא יקלף תאי עור מתים. השם פשוט נובע מהאנזים שמסנתז, הנקרא 'סינתאז חומצה היאלורונית'.


למה כדאי לך לשלב חומצה היאלורונית בשגרת הטיפוח שלך? 


לחות
תחשבי על חומצה היאלורונית כמשקה מים גדול לעור שלך. למעשה, חומצה היאלורונית חודרת לעור וקושרת מים לתאי העור, ומחדירה לחות בעלת ערך לכל שכבות העור. 

מסייע בריפוי פצעים
כאמור חומצה היאלורונית מסייעת לעור לשמור על לחות ובכך מאפשרת להאיץ את תהליך התחדשות העור ולרפא פצעים. 

 

פתרון אנטי אייג'ינג מושלם

חומצה היאלורונית יכולה להקטין משמעותית את עומק הקמטים ולשפר את מוצקות וגמישות העור ובכך לתרום למראה צעיר יותר. 

 

טקסטורה חלקה יותר
באותה מידה שהיא גורמת למראה העור להיראות הדוק יותר, חומצה היאלורונית מחליקה גם את מרקם העור. זה מביא לגימור חלק ומשיי שאת יכולה לראות ולהרגיש כבר בשימושים הראשונים.

 

האם חומצה היאלורונית עלולה לגרום לתופעות לוואי?

המילה "חומצה" אולי מפחידה אנשים מסוימים, אך אין צורך לדאוג מזה
 
מכיוון שחומצה היאלורונית היא חלק נורמלי וטבעי בעור, זה מאוד נדיר מאוד לקבל תגובה אלרגית אליה. אם את חווה תופעות לוואי, ייתכן שהן תוצאה של מרכיבים אחרים במוצרים שבהם את משתמשת או באיזו תדירות את שמה אותם. או שזה יכול להיות תוצאה של שימוש בריכוז גבוה מדי של חומצה היאלורונית. מומלץ להתרחק מכל מוצר שמכיל מעל 2% כדי להימנע מגירוי או יובש. בנוסף, כדאי לבדוק כל מוצר חדש על חלק נסתר בעור. אם את חווה השפעה שלילית כלשהי, פנה לרופא עור לקבלת ייעוץ.

מה היתרונות של חומצה היאלורונית? 

הסיבה שתעשיית היופי כל כך אוהבת אותה טמונה ביכולתה הקסומה לשמור על לחות וגמישות העור. מחקרים כבר הוכיחו כי חומצה היאלורונית טובה להפליא ביכולת התקשרות עם מולקולות מים, מה שהופך אותה לגורם מפתח בשמירה על לחות העור. רק מזכירים לך, חוסר לחות הוא אחד הגורמים העיקריים בהזדקנות העור, וזו הסיבה שהמרכיב הזה הוא מוצר חובה בשגרת טיפוח של כל אחת, בכל גיל. 
אז מה היתרונות הנוספים של חומצה היאלורונית? 
 
מפחית את הופעת הקמטים
מאחר ועור יבש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטים, חומצה היאלורונית מחזירה את הלחות שאבדה ועוזרת להפחית את הופעת הקמטים לטווח הקצר והארוך. 
אפשרות בטוחה למילוי: מכיוון שהרכב החומצה ההיאלורונית כל כך קשור לחומרים בגופנו, היא פועלת היטב כחומר מילוי שאינו גורם לגירוי משמעותי. זה יכול גם להוסיף נפח לאזורים כמו השפתיים והלחיים, שבאופן טבעי מאבדים מהנפח שלהם לאורך זמן.
ספיגה מהירה: בניגוד למוצרי טיפוח מסוימים, חומצה היאלורונית נספגת במהירות בעור, בלי להשאיר תחושה שמנונית. 
לא מגרה: לרוב חומצה היאלורונית אינה מגרה ובטוחה לשימוש עם כל סוגי העור.
צורות שימוש מרובות: את יכולה להשתמש בחומצה היאלורונית באופן מקומי, להזריק אותה או ליטול אותה כתוסף, יש הרבה אפשרויות שימוש וכולן יעילות. 

האם כל המוצרים עם חומצה היאלורונית למעשה בעלי אותה השפעה

אם תסתכלי על כל מוצרי הקוסמטיקה במדף שלך, אולי תופתעי לגלות שאת תמצאי את החומצה ההיאלורונית בכל דבר, החל מסרומים, קרמים מסכות ועד לתוספי מזון והזרקות. אך לא כל המוצרים מכילים אותה כמות של חומצה היאלורונית, או שמייצרים את אותן השפעות.חלק ממוצרי הטיפוח הללו מציגים את החומצה – או מלח הנתרן שלה, נתרן היאלורונט – כמרכיב המככב. הם כוללים ריכוז חומצה גבוה יותר מכיוון שמטרתם העיקרית היא לספק יותר לחות או תכונות אנטי-אייג'ינג. מוצרים אחרים כוללים כמות קטנה יותר המשמשת בעיקר ללחות או אפילו כדי להקל על אקנה או לשפר עור פנים מעורב.

למי שאוהבת הסברים יותר מדעיים, את יכולה להמשיך לצלול לעומקה של החומצה היאלורונית 🤓

האם ישנם סוגים שונים של חומצה היאלורונית?

סוגי החומצה ההיאלורונית המשמשים בטיפוח העור משתנים בהתאם לגודלם. בטיפוח העור, המשקל המולקולרי של מולקולת החומצה ההיאלורונית יכתיב את העומק שבו הוא נמצא בעור שלך. כאמור, חומצה היאלורונית בעלת משקל מולקולרי גבוה יושבת על גבי העור (בשל גודלה הגדול) ונותנת בעיקר לחות, בעוד שמשקל מולקולרי נמוך קטן מספיק כדי לחדור לתוך הדרמיס כדי לסייע בחידוש אובדן החומצה ההיאלורונית המתרחש במהלך תהליך ההזדקנות. בכל הנוגע לטיפוח העור, שילוב של שתי הצורות הוא הטוב ביותר שכן את יכולה להרוויח וליהנות מכל היתרונות השונים שלה.

 

לכן, לפני שאת קונה חומצה היאלורונית –  בדקי היטב אם נוסחה של המוצר מכילה חומצה עם משקל מולקולרי נמוך או גבוה (או שניהם).

 

איך מוסיפים חומצה היאלורונית לשגרת הטיפוח?

ובכן, זה תלוי בסוג המוצר שבו שאת משתמשת. קרם לחות וסרום הם שתיים מהצורות הנפוצות ביותר של חומצה היאלורונית. באופן אידיאלי, כדאי להשתמש במוצרים הללו פעמיים ביום ותמיד לאחר ניקוי, פילינג או מריחת סרום. אבל אם את משתמשת בסרום חומצה היאלורונית, שגרת הטיפוח שלך תהיה קצת שונה.

לאחר הניקוי, ובעוד עורך לח, שימי כמה טיפות על פניך בעזרת כפות הידיים. אל תשכחי למרוח קרם לחות מיד לאחר מכן כדי לאטום את כל הלחות. למרבה המזל, חומצה היאלורונית עובדת היטב עם כל מוצר טיפוח העור, כולל רטינול, ויטמין C, חומצות אלפא הידרוקסי (AHA) וחומצות בטא הידרוקסי (BHA).לכן, אינך צריכה לדאוג או לשנות את שגרת הטיפוח שלך.

כל כמה זמן אפשר להשתמש בה?

תמיד עדיף לעקוב אחר הוראות המוצר הספציפיות ולהתחיל לאט. אולם באופן כללי, חומצה היאלורונית בטוחה לשימוש הן בבוקר והן בלילה.

 

ומתי אפשר לצפות לתוצאות?

כל המוצרים מיוצרים בצורה שונה, כך שזמני התוצאה יכולים להשתנות. החדשות הטובות הן, שכבר בפעמים הראשונות את תבחיני בשינוי בעור שלך – הוא יהיה לח, נעים ורך יותר.

אבל אם את מעוניינת לצמצם את המראה של הקמטים וסימני הזדקנות אחרים, ייתכן שתצטרכי לחכות כמה חודשים כדי לראות הבדל.

 

 

האם אפשר לערבב חומצה היאלורונית עם מוצרי טיפוח אחרים?

כן! למרות המילה חומצה – חשוב להבין שהיא שונה מחומצות פילינג כמו חומצה גליקולית או לקטית. חומצה היאלורונית עדינה יותר על העור מכיוון שהיא מיוצרת באופן טבעי על ידי גופך והיא משתלב היטב עם מרכיבים אחרים, כולל חומרים פעילים אחרים כמו לדוגמה רטינול. היא מתאימה לכל סוגי העור – עור רגיש, שמן או מעורב – ומאפשרת שילוב קל בשגרת טיפוח העור. את יכולה לשלב חומצה היאלורונית עם רטינול או חומצה גליקולית, אך הקפדי לתת למוצרים לשקוע בעור שלך לאחר כל שלב, כלומר – אל תניחי אחד אחרי השני. 

דילוג לתוכן