לעתים קרובות אנשים חושבים שעיגולים וכהויות שחורות מסביב לעיניים נובעים מעייפות וחוסר שינה. למרות שזו יכולה להיות סיבה אחת, ישנן עוד סיבות לעיגולים כהים מתחת לעיניים, כמו לדוגמה אלרגיות או תהליך הזדקנות טבעי. הכהויות עשויות להגיע במופעים שונים – סגול, כחול עד חום כהה או שחור, תלוי בצבע העור. לעיתים נדירות הכהויות הללו עשויות להיות סיבה לדאגה, אבל רוב הפעמים הן רק מטרד קוסמטי. החדשות הטובות הן שבאמצעות המוצרים שלנו תצליחו לטפל בכהויות שלכן בקלות!  

המוצרים שהכי אהבתן

מה גורם לכהויות מסביב לעניים?

ישנם מספר גורמים התורמים לכהויות מסביב לעיניים – הנה כמה סיבות נפוצות:

  • עייפות –שינה מוגזמת, עייפות קיצונית, או סתם ההרגל של להישאר ערים כמה שעות אחרי שעת השינה הרגילה – כל אלה יכולים להוביל לכהויות מסיב לעיניים. חוסר שינה מוביל לכך שהעור שלכם יקבל מראה עמום וחיוור. כמו כן, במצבים הללו יש הצטברות נוזלים מתחת לעיניים וכתוצאה מכך הן ייראו נפוחות.

  • גיל – הזדקנות טבעית היא סיבה שכיחה נוספת לעיגולים שחורים מתחת לעיניים. ככל שאתם מתבגרים, העור הופך לדק יותר. אתם גם מאבדים את השומן והקולגן הדרושים כדי לשמור על גמישות העור וכשזה מתרחש, כלי הדם הכהים מתחת לעור באזור הופכים להיות גלויים יותר וגורמים לאזור מתחת לעיניים להתכהות.

  • אימוץ העיניים באופן קבוע –בהייה במסך הטלוויזיה או המחשב עלולה לגרום לעומס משמעותי על העיניים. זה גורם להגדלת כלי הדם סביב העיניים וכתוצאה מכך העור הדקיק מתחיל להתכהות.

  • אלרגיות – תגובות אלרגיות ויובש בעיניים עלולות לעורר כהויות מתחת לעיניים. כאשר יש לך תגובה אלרגית, הגוף שלך משחרר היסטמינים כתגובה לחיידקים מזיקים. מלבד גרימת תסמינים לא נוחים – כולל גירוד, אדמומיות ונפיחות בעיניים – היסטמינים גם גורמים לכלי הדם באזור העיניים להתרחב ולהיות גלויים יותר. אלרגיות יכולות גם להגביר את הדחף לשפשף ולגרד את העור המגרד סביב העיניים. פעולות אלה עלולות להחמיר את הסימפטומים, לגרום לדלקת ונפיחות וכהויות באזור.

  • התייבשות – התייבשות היא סיבה שכיחה לכהויות ועיגולים שחורים מתחת לעיניים. כאשר הגוף לא מקבל את הכמות הנכונה של מים, העור מתחת לעיניים מתחיל להיראות עמום והעיניים מקבלות מראה מעט "שקוע". 

  • חשיפת יתר לשמש – חשיפת יתר לשמש עלולה לגרום לגוף לייצר עודף של מלנין, הפיגמנט המספק לעור צבע. יותר מדי שמש – במיוחד עבור העיניים שלכם – יכול לגרום לפיגמנטציה בעור וכתוצאה מכך האזור סביב העיניים יראה כהה יותר.

  • גנטיקה – להיסטוריה המשפחתית יש גם חלק משמעותי בהתפתחות כהויות מתחת לעיניים. זו יכולה להיות נטייה תורשתית שמתחילה מוקדם בילדות ושעשויה להחמיר ככל שמתבגרים או במקרים מסוימים להיעלם מעצמה. אגב, כדאי לדעת…אם יש לכם רקע של בעיות בבלוטת תריס, זה גם יכול לגרום למראה העייף והכהה סביב העיניים.

איך אפשר להעלים כהויות מסביב לעיניים בדרך טבעית?

במקרים קלים יחסית, אפשר להפחית את המראה הכהה והלא אסתטי באמצעות כמה טיפולים ביתיים פשוטים. למרות שהשיטות הללו לא הוכחו מחקרית ומדעית – הרבה אנשים מדווחים שזה עזר להם.

שינה איכותית 

הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות זה לנסות לשנות את הרגלי השינה שלכם. שינה איכותית, נטולת רעשים והפרעות בחדר נקי כבר תוכל לסייע לכם לישון הרבה יותר טוב וכתוצאה מכך – אולי גם להפחית את הכהויות והנפיחות סביב העיניים.

מלפפון

ממש כמו בסרטים, חתכו פרוסות ומלפפון ותניחו אותן על העיניים שלכם. זה עשוי להרגיע עיניים עייפות ולהפחית את הנפיחות. תכולת המים הרבה במלפפון בשילוב עם ויטמין C תעזור להחדיר לחות טעית לעור.

שקיות תה

שקיות תה שחור או ירוק עשויות לסייע בהפחתת עיגולים שחורים ונפיחות מתחת לעיניים. לקפאין יש תכונות נוגדות חמצון והוא עוזר להמריץ את זרימת הדם סביב העיניים. אתם יכולים להרתיח 2 שקיות תה במים חמים, לתת לזה להתקרר ואז להניח כל אחת על העיניים. אם אתם רוצים לשדרג את החוויה -הכניסו את התיונים למקרר וזה ייתן אפקט קירור לעיניים.

עיסוי האזור 

לפעמים זרימת דם לקויה סביב העיניים יכולה לגרום לעיגולים שחורים מסביבן. עיסוי עדין באזור העיניים יכול לעזור לשפר את זרימת הדם לשם ואת המראה הכללי. נסו לשלב מסאז' מרגיע לפנים בכל בוקר או לפני השינה.

ומה לגבי מוצרי טיפוח לעיניים?

המומחים שלנו מסכימים פה אחד שהדרך הטובה ביותר לטפל בכהויות מתחת לעיניים היא באמצעות שילוב של טיפולים קוסמטיים, שינוים באורח חיים ומוצרי טיפוח איכותיים. במקרים מסוימים יהיה צורך בטיפולים אצל רופא או קוסמטיקאית שכוללים לייזר, פילינג ומחומרי מילוי שיתנו אפקט מתמשך. לדוגמה, חומרי מילוי יוכלו להעלים את הכהויות וגם שקעים מתחת לעיניים. ביצוע פילינג כימי במשך מספר שבועות יכול לסייע להבהיר את העור. בוטקוס יאפשר לכם להחליק קמטים עודפים של העור. 

אבל אם פרוצדורות קוסמטיות יקרות אינן אופציה עבורכם, שימוש בקרמי עיניים ומוצרי טיפוח איכותיים יכולים לעזור להפחית את המראה של עיגולים שחורים. כדי לעזור לכם לבחור את קרמי העיניים או מוצרי הטיפוח הטובים ביותר לטיפול בעיגולים שחורים.

הנה רשימה מהירה של מרכיבים חשובים שכדאי לחפש:

  1. חומצה היאלורונית –  מעניקה לחות וממלאת את העור, מעניקה לכם מראה זוהר וצעיר יותר. על ידי הבהרת העור, זה יכול לעזור להסוות את המראה הכהה מתחת לעיניים. חומצה היאלורונית וגליצרין עוזרים למשוך לחות לאפידרמיס מהסביבה שמעל ומדרמיס מתחת.

  2. קפאין – קפאין פועל לכיווץ כלי הדם מתחת לעיניים, מפחית אדמומיות

  3. דימתיקון דימתיקון  -חומרים מרככים הנועלים את הלחות תוך העור כדי הם גורמים לעור להיראות חלק ורך יותר.

  4. רטינול – הוא נגזרת של ויטמין A והגרסה ללא מצריכה מרשם של רטינואידים. רטינולים מסייעים במניעת היווצרות קמטים על ידי קידום תחלופה מהירה יותר של התאים בעור. מוצרי טיפוח שמכילים רטינול וחומצת אלפא הידרוקסי וכאלה שתוכננו במיוחד עבור עור העפעפיים העדין ויכולים לסייע בשיפור המרקם והצבע של העור שלכם.

  5. ויטמין C ופוליפנולים עוזרים להפחית גורמי חמצון ומזהמים סביבתיים. שימו לב שלמוצרי עיניים עם ויטמין C יש ריכוזים נמוכים יותר של החומר הפעיל מאלה של שאר הפנים.

  6. פפטידים הם אבני הבניין של קולגן, שעוזר לשמור על העור שלכם מוצק וחלק. ככל שאנחנו מתבגרים, קצב ייצור הקולגן יורד, כך ששימוש בקרמי עיניים עם פפטידים מסייע לעורר את הייצור שלהם.