הקמטים בפנים – איך מתמודדים
המאמר שייתן לך את הסיבות והפתרונות לקמטים בפנים!
כולנו מפחדות מהיום הנוראי הזה שיגיע, שנקום בבוקר נתסכל במראה ונגלה את הקמט הראשון בחיינו על הפנים.
זה האסון הכי גדול שיכול לקרות לנו מהבחינה האסתטית והטיפוח שלנו.
כי את הקמט הזה אי אפשר לכסות בבגד ואפילו לא במייקאפ. הוא פשוט שם והוא ישאר שם וכולם יראו אותו.

אז המאמר הבא – ילמד אותך איך להתמודד איתם – ואפילו איך להפחית אותם.

ההסבר המדעי למה קמטים מופיעים בעור הפנים.
לפני שנגיע לסיבות לקמטים, אני רוצה שתביני איך העור שלנו בנוי, וכך יהיה לך יותר קל להבין מדוע נוצרים הקמטים ואיך אפשר לדחות את הגעתם המייסרת.
עור הפנים שלנו הוא איבר רגיש ומורכב, העשוי משלוש שכבות:
אפידרמיס – השכבה החיצונית
דרמיס – השכבה הפנימית
ועמוקה ביותר, בשם היפודרמיס.
לכל שכבה תפקידים יחודיים משלה, העוברים שינויים במהלך תהליך ההזדקנות.
נפרט טיפה על 2 השכבות העליונות של העור.
 
האפידרמיס – השכבה החיצונית של העור – זו שבעצם אנחנו רואים בעין, הינה מורכבת בעיקר מתאים מתים – שמטרתם להגן על העור ומהווה קו הגנה ראשון מפני השפעות חיצוניות בפני השפעותיהם המזיקות של זיהום האוויר, החיכוך המכני, קרינת השמש והחומרים הכימיים באוויר ובמים.
 
בתחתית האפידרמיס נמצאים גם המלנוציטים המייצרים את מלנין – אשר אחראי להעניק לעור את צבע שלו כמו שאנחנו מכירים אותו.
 
ככל שאנחנו מתבגרים יותר, שכבת האפידרמיס מתקשה יותר ויותר לאגור לחות דבר המוביל לקמטים עדינים על העור.
 
הדרמיס. – השכבה הפנימית יותר. זוהי שכבה המורכבת מסיבי חומרים אלסטיים ומהחלבון קולגן.
בשכבה זו שוכנים כלי דם רבים וזעירים המזינים את העור, בלוטות של זיעה אשר אחראיות על הפרשת זיעה על גבי העור, בלוטות החלב אשר אחראיות על הפרשת חומרים שומניים המכסים את העור ומגנים עליו, ולבסוף גם זקיקי השערות והקולטנים השונים אשר רגישים לחום, לקור, למגע, לכאב וללחץ.
בשכבת הדרמיס נמצא חומרים בשם גלוקן ואלסטין, התומכים בעור ושומרים על המתיחה של העור, עם ההתבגרות – חומרים אלו מתחילים להישבר –
והתוצאה : עור נפול
זה היה הסבר קצר על מבנה העור כדי שתצליחי להבין למה הקמטים מגיעים.
 

מבחר ענק של מוצרי אנטי אייג'ינג איכותיים מחכים לך כאן >> 

 
מדוע מזדקן העור?
העור הוא כאמור איבר בגוף. למעשה מדובר באיבר הגדול ביותר בגוף, וכמו שאר האיברים, יעילותו ותפקודו פוחתים עם הגיל. תהליך ההזדקנות הוא תהליך טבעי בחלקו המוכתב על ידי מספר גורמים אשר חלקם אינם בשליטתנו וחלקם בשליטתנו המלאה:
 
הזדקנות כתוצאה מגורמים פנימיים שאינם בשליטתנו – גנטיקה ותהליך ההזדקנות הטבעי
שינויים ביולוגיים פנימיים בלתי נמנעים כתוצאה מגיל וגנטיקה, והזדקנות של איברים אחרים. עם ההזדקנות כמות ההורמונים משתנה, נשים מאבדות אסטרוגן, העור נעשה דק, בלוטות החלב מאטות והעור נעשה נפול.
 
הזדקנות כתוצאה מגורמים חיצוניים שבשליטתנו – אורח החיים שלנו
אמנם תהליך ההזדקנות הוא תהליך טבעי ואינו פוסח על אף אחד מאיתנו, אך ישנן הרבה סיבות המאיצות את תהליך ההזדקנות שאם נמנע מהן נוכל לעזור לעצמנו בעיכוב תהליך ההזדקנות:

לחץ ומתח נפשי
תזונה מופרזת ולא בריאה
שתיית מים בלתי מספקת
חוסר פעילות גופנית
חוסר שינה
חשיפה לא זהירה לשמש
טמפרטורה קרה
עישון
שתיית אלכוהול מופרזת
זיהום אוויר
רעלים סביבתיים
תרופות מסויימות
דיכאון

רדיקלים חופשיים – הן מולקולות המכילות אלקטרון חופשי והם פוגעים בקרום התא והורסים את התאים. הרדיקלים החופשיים נוצרים משמש, זיהום אויר, מכוני שיזוף, עישון, תרופות וכשלא מספקים לגוף מספיק נוגדי חמצון. ההזדקנות מושפעת מהיחס של ייצור רדיקלים חופשיים לבין נוגדי החמצון הקיימים בעור.

נחזור שנייה לשכבות העור – ונבין איך השינויים בהם משפיעים על מראה העור.
 
שינויים באפידרמיס
השינויים על גבי שכבת האפידרמיס הם כמובן הבולטים ביותר לעין. בין היתר, שכבת התאים החיים על גבי האפידרמיס הופכת להיות דלילה ודקה יותר. התוצאה היא שהעור פגיע יותר לחדירה של גורמים זרים, וכי קל יותר למים ולחום לצאת מתוך הגוף. במקביל, שכבת הקרנית מעל האפידרמיס הולכת מתעבה, והתוצאה היא מראה גס יותר של העור.
 
הזדקנות העור גורמת גם להופעת פיגמנטציה על גבי האפידרמיס, כלומר, להופעתם של כתמים. לבסוף, עקב הפחתת מספר התאים על גבי האפידרמיס, נוצרת ירידה של התגובה החיסונית של העור, והתוצאה היא עמידות נמוכה יותר בפני פגעי עור שונים ומחלות עור.
 
שינויים בדרמיס – (השכבה הפנימית זוכרת?)
שכבת הדרמיס חווה שינויים רבים אף יותר. ראשית, מספרם וגודלם של הפיברובלאסטים יורד, ולכן היכולת של השכבה לייצר חלבונים יורדת בהתאם.
 
כמו כן, יורדת יכולתה של השכבה לייצר חומצה היאלורונית, אשר אחראית על רמת הלחות בעור. הפחתת רמת הלחות מובילה להגברת הקמטים. הסיבה לכך היא שכאשר כמות המים בעור פוחתת, העור מאבד מנפחו ותהליך חילוף החומרים שלו מואט גם כן.
 
תוצאה נוספת של הזדקנות העור קשורה ביכולתו הפחותה של האפידרמיס להגן על העור מפני חדירת גורמים זרים. לעומת האפידרמיס, הדרמיס אינו מאפשר לחומרים לחדור דרכו אל תוך הגוף, והתוצאה היא הצטברות של חומרים חיצוניים שונים בתוך העור שלנו, מה שמוביל בין היתר לרגישות מוגברת ולחוסר אחידות במראה העור.
 
כמו כן, הדרמיס הולך ומאבד מיכולתו לספק גמישות לעור, ומשום שיצור הקולגן והאלסטין פוחת גם בשכבה זו, הסיבים המרכיבים אותה הופכים לפחות גמישים ולפחות עמידים.

אוקיי, אז איך אפשר להילחם בקמטים?
אפשר להעלים אותם?

לצערנו אנחנו לא חסינות לגמרי ולכן להעלים את הקמטים לצמיתות נוכל רק בעזרת ניתוחים מפרכים. החדשות הטובות הן, שבזכות טכנלוגיית הקוסמטיקה שהשתכללה בשנים האחרונות, יש המון תכשירים שיכולים לעזור לך להילחם בתופעת הקמטים בהצלחה רבה, כמו לדוגמה התכשיר המהפכני שלנו – מילוי קמטים ברגע hydra-power. 
 
אבל הנה 7 הרגלים שיעזרו לך לעקב את הגעתם ואף להפחית את חומרתם.
 
1. הימנעו מהשמש. עשרות מחקרים מצביעים על השמש כמקור עיקרי להופעת קמטים בפנים. ד“ר דריק אנטל, מנתח פלסטי מניו יורק, ביצע מחקר על תאומים זהים: אחד מהם נחשף לשמש במשך זמן ממושך ואילו אחיו התאום נמנע ממנה. התוצאה הייתה ברורה: התאום שנחשף לשמש היה מקומט יותר מאחיו.
 
אם אתם בכל זאת נחשפים לשמש, הקפידו להמרח במסנן קרינה טוב ואל תצאו מהבית בלעדיו.
 
2. אל תעשנו. כיווץ השפתיים בזמן יניקת הסיגריה מכווץ את העור שמעל השפתיים ויוצר קמטוטים. בנוסף, עשן הסיגריה מכיל חומרים רעילים ששוברים את הקולגן והאלסטין – רכיבים חשובים במיוחד של העור. המחקרים מראים שאנשים שמעשנים סובלים מקמטים ב־‭40%‬ יותר מאנשים שלא מעשנים.
 
3. אכלו פירות וירקות. נוגדי החמצון שבפירות ובירקות נלחמים ברדיקלים חופשיים, או בעברית פשוטה: המולקלות שנמצאות באוויר ומזיקות לתאי העור נעשות בלתי מזיקות בזכות העובדה שאתם אוכלים בריא.
 
התוצאה: עור חלק וקורן.
 
"ברגע שהתזונה שלנו מאוזנת וכוללת הרבה ירקות ופירות אנחנו נראים טוב יותר, וזה כולל גם את הפנים‭.“‬
 
4. מרחו קרם לחות. לא חייבים למרוח דווקא את הקרם היקר והחדש, אלא את זה שיעשה לכם נעים ולא יעורר תגובה אלרגית. בקרם יש שכבה שומנית שמונעת מלחות להתנדף דרך העור ובכך שומרת על גמישותו. מניעת יובש לא מונעת קמטים, אבל היא מטשטשת אותם.
 
5. אל תשטפו פנים יותר מדי. המים, טוענים רופאים, מסירים את השכבה שמגינה על העור מפני יובש. כששוטפים פנים צריך לעשות את זה עם סבון שמכיל לחות. "כשאת מכניסה את היד שלך למים לזמן ממושך, האצבעות יוצאות מקומטות, נכון‭"?‬, שואלת ד“ר לנדאו, ומסבירה: "המים מייבשים את העור, ואז מופיעים קמטים. כשאת עושה אמבטיה והגוף שלך מתקמט אלה לא קמטי הזדקנות, אבל זו דוגמה טובה למה שקורה לעור יבש. אחרי שהייה במים צריך למרוח קרם לחות על הפנים כדי ללחלח אותן".  ‬
 
6. צרכו ויטמין ‭:C‬ מחקרים מראים שוויטמין C יכול לשפר את רמת ייצור הקולגן, לתקן סימני פיגמנטציה קלים ולשפר את מראה הפנים.
 
"ויטמין C הוא תכשיר מניעתי חזק בעל השפעה לטווח רחוק. לא מצפים שייתן תוצאה בתוך שבוע־שבועיים אלא בטווח הרחוק‭.“‬
 
7. הזריקו בוטוקס: בכנס פלסטיקה בינלאומי שהתקיים באילת טענו רופאים שככל שמזריקים בוטוקס בגיל צעיר יותר, כך העור נשמר יפה וחלק יותר.
 
מחקר בבוטוקס שבוצע על שתי תאומות זהות הראה הבדל משמעותי באיכות ובמרקם עור הפנים בטווח הרחוק. "ואם כל זה לא עוזר‭,“‬ "תמיד יש אפשרות של חומרי מילוי, טיפולים דרמוקוסמטיים וניתוחים". ‬- אבל לשם אנחנו פחות ממהרים ללכת.
הערכה המומלצת למתיחה ומיצוק עור הפנים – לחצי כאן והיכנסי להתרשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן