קמטים עלולים להופיע, אצל כולנו, באופן טבעי בשלב כלשהו בחיינו ומדובר בתופעה שכיחה שמטרידה רבים. כיום, ישנן שיטות שונות ויעילות לטיפול בקמטים בפנים המאפשרות להעלימם לחלוטין.  טכניקות ושיטות הטיפול כוללות טיפול ביתי באמצעות מריחה של קרמים ייעודיים וכמובן טיפול להעלמת קמטים והרמת פנים שנחשב לאיכותי ואפקטיבי במיוחד. יש מי שסבורים שקמטים מעניקים אופי, אולם רובנו מעוניינים לשמור על עור פנים חלק וגמיש וליהנות ממראה חיוני ובריא לאורך זמן. ישנן מספר דרכים שעובדות בוודאות למניעת היווצרות קמטים עתידיים וכן להעלמת קמטים בפנים שכבר הופיעו.

למה קמטים מופיעים בעור בפנים?

העור שלנו עובר שינויים רבים לאורך חיינו, כאשר בשנות העשרים לחיינו, החומרים ששומרים על הגמישות של העור בהם קולגן ואלסטין הולכים ונעלמים, שכן קצב הייצור שלהם הולך ויורד בהדרגה. כתוצאה מכך, עור הפנים מגיב ומושפע באופן מהיר יותר למגוון תהליכים המשפיעים עליו בהם:

  • חשיפה יומיומית לשמש
  • הזדקנות טבעית שלנו בחלוף השנים
  • מבעי פנים כמו הפתעה וצחוק
  • איבוד חומרים חיוניים לשמירה על גמישות העור

כל התהליכים הללו מתבטאים ומתחילים להיחקק בעור הפנים שלנו בצורה של קמטים וזאת החל מגיל מסוים. הסיבה להופעת קמטים הינה כפולה: אורח החיים המודרני מביא לכך שאנחנו לא מעשירים ומזינים את גופנו במזון בו מצויים כל החומרים המזינים, הוויטמינים והמינרלים הדרושים על מנת לשמור על עור בריא ובעל מראה חלק. שינויים מסוימים בהרגלי האכילה והשתייה מהווים מרכיב חשוב שמסייע לשמירה על מראה  חלק ונקי וחלק וכן על הבריאות הכללית. הסיבה הנוספת הינה שתהליך ההזדקנות הטבעית הופך את העור לרגיש ופגיע יותר למגוון נזקי הסביבה.

שחיקת הרקמה ששומרת על עור פנים אלסטי, חיוני ובריא

קמטים נוצרים כתוצאה מהידלדלות בלתי נמנעת של תאי שומן, תאי אלסטין וקולגן בעור. חומרים אלה משמשים לתמיכה בתאי העור והם אחראים לשמירה על גמישותו. הופעה של קמטים מהווה תהליך טבעי ובלתי נמנע, כאשר החל מגיל 25 העור מתחיל להפוך לרפוי ובמקביל, הפנים מראים סימנים ותוצאות לתזוזות של השרירים בהם. לאורך השנים, הרקמה הבסיסית ששומרת על מראה חיוני וצעיר של עור הפנים מתחילה להישחק ולהיפגם וזאת תוך השארה של קמטים וקווי צחוק באזורים בהם התנועה של השרירים מתרחשת בתדירות גבוהה.

גורמים סביבתיים

גורמים סביבתיים שונים מעוררים ומעודדים יצירה של חריצים וקמטים בפנים בהם: יובש, זיהום אוויר וקרינת השמש, כל אלה גורמים לעור לאבד מגמישותו ומותירים אותו מחוספס. חשיפה מוגזמת לקרינת השמש מהווה גורם עיקרי להיווצרות קמטים וזאת בנוסף לתהליך ההזדקנות. קרינה אולטרא סגולה אחראית להופעה של רבים מהסימנים המעידים על הזדקנות שהינם גלויים לעין בהם קמטים. גורם מרכזי נוסף הינו עישון שמאיץ את תהליך הזדקנות העור באופן משמעותי. מצבים של תזונה לקויה, לחץ וסטרס, מחסור בוויטמין E הפחתה קיצונית ומהירה במשקל, עלולים גם הם לגרום להיווצרות והופעת קמטים בפנים. גורמים נוספים הינם אורח ושגרת חיים לא נכונים, איכות העור וגנטיקה.

תגובה טבעית לתהליך ההתבגרות

כאשר העור מאבד את החומרים החיוניים שמעניקים לו לחות וגמישות, הוא יגיב בצורה חמורה וחריפה יותר למפגעים שונים כמו שמש, יובש ולכלוך וההשפעות שלהם ייראו ויתבטאו במהירות רבה יותר. קמטים אינם מהווים בהכרח מאפיינים וסימנים המופיעים באופן טבעי בתהליך ההתבגרות, אלא הם עשויים להיווצר כתגובה לחשיפה תדירה ומוגברת למפגעים שונים וכן לחוסר הקפדה לשמירה על הבריאות.

אוקיי אז מה עושים?!

למעשה, רבים מן הקמטים המופיעים בפנים ובחלקים אחרים בגוף ניתן היה למנוע ולכן נשאלת השאלה, האם יש אפשרות ודרך לפתור את הבעיה ולשנות את המצב או שמדובר בגזרת גורל שפוגעת בדימוי ובביטחון העצמיים שלנו. התשובה הינה שלמרבה המזל בהחלט יש מה לעשות ואפשר להיפרד ולהיפטר מן הקמטים באמצעות שילוב של שגרה יומיומית נכונה שמועילה לעור הפנים שלנו ושימוש בתכשירים ייעודיים עם טיפולים קוסמטיים מקצועיים להעלמת קמטים המבוצעים על ידי מומחים.

כיום ישנן מגוון טכניקות ושיטות מוכחות וודאיות המסייעות להעלמת קמטים ולמניעת הופעתם של קמטים וחריצים חדשים בעור הפנים. חשוב לזכור שלא ניתן לעצור את הזמן וגם טיפולים שהינם יעילים במיוחד מחזיקים למספר שנים ובהמשך הדרך הם זקוקים לחידוש. שילוב של מספר טכניקות ושיטות  בהחלט יכול להשיב ולהעניק לעור הפנים שלכם מראה צעיר, חיוני וחלק עד לגיל מתקדם. כחלק מחיפוש אחר הסוד לנעורי נצח ונוכח העלייה בתוחלת החיים, הרפואה המודרנית האסתטית מפתחת ומייצרת מגוון טכניקות ושיטות חדשניות שמסייעות במלחמת אנטי אייג'ינג. השיטות כוללות שינויים בהרגלי התזונה, הימנעות מחשיפה לשמש, שימוש בתכשירים ייעודיים כחלק משגרת היומיום וטיפולים לתיקון והעלמת קמטים בטכניקות מתקדמות.

למי מתאימים ומיועדים טיפולי העלמת קמטים בפנים?

רובם של הפונים לטיפול מילוי והעלמת קמטים הינם נשים וגברים אחרי גיל 40 שעורם החל לאבד מהאלסטיות והחיוניות שלו ושכבת השומן התת עורי החלה להידלדל. במצבים של עור נפול ייתכן שיהיה צורך לבצע מתיחת פנים או טיפול בפילינג. בשנים האחרונות, הולכת וצוברת תאוצה המגמה של צעירים בשנות ה – 30  שמעוניינים לעבור טיפול הזרקות במטרה למנוע העמקה של קמטוטים, כאשר עבור חלק מהחומרים המיועדים להעלמת קמטים נדרש לבצע בדיקת רגישות טרם שמתחילים בטיפול עצמו.

אישה מורחת קרם מילוי קמטים ללא הזרקה

התאמת שיטת הטיפול באופן אישי

חשוב לדעת שלא כל חומר מותאם ומתאים לכל קמט שכן, ישנם קמטים דינמיים הממשיכים להשתנות וישנם קמטים יציבים, כך שיש להתאים באופן ספציפי את סוג החומר לסוג הקמטים וכן למיקומם. הפנים ממשיכים להשתנות ולהתבגר גם לאחר ההזרקה ולכן לפעמים עדיף להזריק חומר זמני על מנת לספק מענה איכותי ויעיל למצב החדש. מילוי קמטים הינו טיפול שאינו מתאים לכל מצב ואת הקמטוטים בלחיים קשה יותר להסתיר וזאת מכיוון שהם זעירים ורבים יתר על המידה. במקרה הזה, מומלץ לבחור בטיפול פילינג עמוק שמסוגל למחוק או לכל הפחות לעדן את הקמטים. בכל מקרה, חשוב שהטיפול יתבצע על ידי רופא מומחה ומוסמך ומומלץ ללמוד מעט אודות החומר ורק לאחר מכן להחליט האם הרופא וחומר המילוי מתאימים. בנוסף, מומלץ לראות טיפולים שאותו רופא ביצע ולשמוע חוות דעת ממטופלים.

כיצד ניתן להעלים קמטים פעילים?

אחת השיטות הפופולאריות להעלמת קמטוטים וקמטים פעילים הינה באמצעות טיפול בוטוקס שמורכב וכולל שימוש ברעלן בוטולינום סוג A שמוזרק בכמות זעירה לסיבי השריר שאחראים להיווצרות קמטי הבעה. ההזרקה גורמת לשיתוק של השרירים ומפחיתה בצורה משמעותית את עומקם של הקמטים לפרק זמן של שלושה חודשים עד חצי שנה. טיפול בבוטוקס הינו קצר, לא פולשני ומבוצע ע"י רופא פלסטיקאי מומחה ללא הרדמה. הטיפול מיועד להעלמת קמטי הבעה בדגש על האזור שבין הגבות, בצדי העיניים ובמצח. כאשר הקמטים שבין הגבות ובמצח הינם עמוקים במיוחד, יש צורך להשתמש בנוסף לבוטוקס או לדיספורט, שפועלים ומשפיעים באופן דומה, גם בחומרים ייעודיים למילוי קמטים.

כיצד ניתן להעלים קמטים יציבים?

לצורך העלמה של קמטים יציבים נעשה שימוש בחומר מילוי מיוחד על בסיס חומצה היאלורונית שקיימת ומיוצרת בגוף באופן טבעי ומשום כך, אין צורך בביצוע מבחן הזרקה לפני התחלת הטיפול. חומר המילוי מוחדר בהזרקה לשכבה התת עורית ונספג בגוף עם הזמן. המילוי מבוצע באלחוש מקומי בלבד והתוצאות הינן מיידיות. הטיפול מתאים ומיועד למי שאצלו יש קמטים בהתהוות, מגיל שלושים ואילך.

פילינג

דרך נוספת ויעילה לטשטוש ולהעלמת קמטים הינה טכניקת פילינג שהמשמעות שלה קילוף שכבות העור החיצוניות. במקום השכבות הללו, יתקבל עור פנים חדש, רענן וחלק. קילוף העור מתבצע באופן כימי, מכני או באמצעות טיפול בלייזר.

מתיחת פנים

במקרים בהם יש דלדול ברור ומשמעותי ברקמות הקולגן השומן וכאשר הקמטים הינם עמוקים במיוחד ונוצר עור עודף, שיטת הטיפול הטובה הינה ניתוח מתיחת פנים. העלמה של קמטים בהליך ובפרוצדורה הזו כוללת חיתוך של העור והפרדתו מהשכבה התת עורית, ביצוע מתיחה וחיתוך של העור העודף.

פיתוח חדשני למילוי והעלמת קמטים ברגע  – hydra power

 Hydra power הינו תכשיר ייחודי וחדשני מבית urbcosmetics המיועד לספק מענה ואפקט מיידי למילוי קמטים. מילוי קמטים באמצעות הידרה פאוור מטשטש סימני הזדקנות באמצעות החלקה של עור הפנים, חידושו והשבת הגמישות והאלסטיות. הרכיבים הייחודיים מעודדים ומחזקים את ייצור הקולגן ויחד עם שמן ליבנה שהינו עץ עתיר לחות ושמני אבוקדו, חוחובה ונבט חיטה, הם ממלאים באופן מיידי קמטים וקווים דקים ומוחקים שנים רבות ממראה עור הפנים שלכם, כך שהעור נותר צעיר וללא קמטים. 

שתי נשיםמראות את הקמטים במצח לפני ואחרי הטיפול

השבת המראה הבריא והזוהר לעור הפנים מעולם לא הייתה פשוטה יותר

דמייני לעצמך את התחושה להסתובב כמו בגיל 18, ללא דאגות, עם עור פנים חלק ומתוח וליהנות מהמראה שלך ומביטחון עצמי בשמים. מילוי קמטים ברגע באמצעות הידרה פאוור מבית botanifique הינו פיתוח ייחודי וחדשני שעובד על בסיס טכנולוגיה יעילה ומתקדמת המוגנת בפטנט, כאשר המטרה שלו הינה פשוטה: לספק אפקט מהיר ומשמעותי להפחתת קמטים באמצעות חומר מילוי שמטשטש סימני הזדקנות, מחליק את עור הפנים ומוסיף לו גמישות. השימוש בתכשיר הינו: לחיצה קטנה ויוצאת טיפה של חומר שאותה מורחים על גבי קמט העור. העור מקבל מיד בוסט טבעי והקמט יתמלא ויעלם למשך עד 10 שעות. מדובר במוצר אנטי אייג'ינג מתקדם ואיכותי שפותח מתוך דאגה לנשים שאינן מעוניינות להכניס לגופן מזרקים או ליטול סיכונים מיותרים וכן לנשים שזקוקות לפתרון מהיר ללא תלות בהזרקה כל פעם לכל קמט קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן